اوکراین استفاده از نماد‌های Z و V را ممنوع کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

اوکراین استفاده از نماد‌های Z و V را ممنوع کرد

اوکراین لایحه‌ای را به تصویب رسانده که به موجب آن، استفاده از نماد‌های حمله روسیه به این کشور ممنوع شده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 23
کد خبر: ۱۳۴۹۵۶

به گزارش راهبردمعاصر، به نقل از وبسایت روزنامه دیلی میل، نماد‌های Z و V که اکنون استفاده از آن‌ها ممنوع شده است، به صورت گسترده در حمایت از اقدامات کرملین به کار برده می‌شوند.

این حروف در ابتدا برای علامت‌گذاری خودرو‌های نظامی روسیه به کار برده شد و سپس به نمای خانه‌های مسکو راه یافته، بر روی لباس‌ها چاپ و توسط ورزشکاران روس تبلیغ شد.

اوکراین حرف Z را معادل صلیب شکسته آلمان نازی در جنگ فعلی می‌داند.

با این حال، بی‌بی‌سی گزارش داد که استفاده از این نماد‌ها در موزه‌ها، کتابخانه‌ها، آثار علمی و متون درسی همچنان مجاز است.

این قانون جدید همچنین استفاده از نماد‌ها و اقدامات روسیه در اشاره به جنگ فعلی با هدف "ترویج اطلاعات نادرست برای تضعیف اوکراین" را ممنوع می‌کند. /ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار